Mooi!
Eilen en siis kerinnyt tai jaksanut enää koneelle illalla. Aamulla minulla oli kamala päänsärky, kipeä kurkku ja nenä tukossa, mutta päätin kuitenkin lähteä kouluun. Päivää kohti oloni parani ja päänsärystä huolimatta innostuin lähtemään Ellyn kanssa tallille.
Ensiksi lähdettiin taas maastoon Kepalla ja Tingiksellä. Kepa oli alkuun todella jännittynyt ja haluton kuunnella mitään apuja. Myös hiukan kova ja kivinen tie vaikutti sen liikkumiseen kovin (Kepa on siis kengättä tällä hetkellä, mutta saa pian uudet kengät jalkaansa). Päätimme olla pakottamatta liikkua Kepaa tiellä jossa sitä sattuu ja mentiin pehmeään metsään kävelemään, mutta siellä tamma vain kompasteli ja oli ihan kömpelö, joten tultiin pois metsästä ja lähdettiin takaisin kotiin päin ja siitä jatkettiin yhdelle lenkille, jolla pohja on pehmeämpää. :)
 |
| Minä ja Tingis ja Elly ja Dotsie, heinäkuu 2012♥ |
 |
| Emmi ja Tingis + Kepa, jolta meni jalka kesken lenkin :(♥ heinäkuu 2012. |
Tuolloin vaihdoimme Ellyn kanssa hevosia ja hyppäsin Tingiksen selkään. Voi, kuinka pieneltä ja kömpelöltä tamma tuntui ison lämppärin jälkeen! :D Mutta Tingis osoittautui hyvin nopeaksi, pienestä koostaan huolimatta. Nimittäin Kepalla ja Ellyllä oli hiukan erimielisyyksiä vauhdista ja Kepa päätti ravata reippaasti, mutta en täysiä, kun Elly yritti epätoivoisesti nostaa laukkaa, kun meillä piti olla kisa (Kepa ravaa, Tingis laukkaa). Siinä vaiheessa Tingis sanoi, "että minäpä ohitan sinut tyhmä ravuri" ja lähti täyttä vauhtia Kepan ohi, mutta kauaa emme voittajina pysytty, vaan Kepa ravasi meidän vieressämme ja, kun Tingis väsähti tamma ohitti meidät. :)
 |
| Kepsu♥♥♥ |
 |
| Tingis♥♥ |
Pian vaihdoimme hevosia takaisin ja pääsin taas Kepan selkään, kylläpä tuli heti kotoisa olo! Käännyimme heti takaisin kotiinpäin (n. 3km matka). Siirsin vähän ulkopohjetta taaksepäin ja maiskutin ja johan tamma lähti! Nimittäin kotiinpäin vauhtia on aina.. :D Onnekseni tällä kertaa se nosti kiitolaukan eikä ravin.. Mutta tamma oli kokoajan käsissä eikä lähtenyt kuskaamaan minua. Tingis pysyi kuitenkin hyvin perässämme, vaikka menimmekin ihan pirun lujaa! Noh, kun piti siirtyä raviin ennen kurvia Kepa päätti, että se ei pysähdy ja jouduinkin aika kovin pidättelemään, jotta sain tamman pysähtymään. Mutta heti, kun siirryimme käyntiin Kepa rauhoittuui ja käveli hyvin pitkinkin ohjin. Hieno tyttö se on! Jos miettii, että 10kk sitten se just ja just osasi laukata (ja nosti laukan vain, kun menetti tasapainon esim. alamäessä tai kompastuessaan) ja ravissa kuumui niin, että kukaan ei saanut sitä pysähtymään..Nyt tamma on rauhallinen ja luotettava ratsu rauhalliselle ja vähän kokeneemmalle ratsastajalle :)
 |
| Emmi ja Kepa♥♥ |
Tämän ratsastuksen jälkeen nappasin Jumbon laitumelta ja valjastin sen. Ramona ratsasti Avalla, Elly Cherillä ja Ela (ei Ella vaan nimen omaan Ela..) Dotsiella ja minä ajoin Jumbon. Lenkki meni tosi hyvin ja kaikki olivat tyytyväisiä hevosiin, jotka jaksoivat reippaasti 2h lenkin.
 |
| Jumbo♥ |
 |
| Dotsie :) |
 |
| Cheri :) |
 |
| Ava :) |
Valitettavasti eilisestä reissusta ei ole kuvia, mutta toivottavasti teksti kertoi teille edes jotain ja vanhat kuvat selittävät vähän mikä näköinen kukin hevonen on. Nyt olen siis kipeänä kotona, mutta eipä se haittaa. Ainakin minulla oli eilen kiva ja vauhdikas päivä! :D
Yritän postailla huomenna, mutten lupaa mitään, sillä minulla on pitkä päivä koulussa. Mutta saa nähdä! :)
~Darja
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti